week 1 van reis WIM EN JOZIEN - Reisverslag uit Montclair, Verenigde Staten van Jozien Ripping - WaarBenJij.nu week 1 van reis WIM EN JOZIEN - Reisverslag uit Montclair, Verenigde Staten van Jozien Ripping - WaarBenJij.nu

week 1 van reis WIM EN JOZIEN

Door: WIM en jozien

Blijf op de hoogte en volg Jozien

11 April 2012 | Verenigde Staten, Montclair

Halloooo vriendjes ennnnn vriendinnetjes WIJ komen er nu aan… jaja dit blog is nu niet meer alleen van Jozien, maar van Jozien en Wim samen. Wij zijn namelijk 3 april rond een uurtje of 4 samen onze meer dan overvolle auto ingestapt.. een wonder dat wij er nog inpaste:)
Het uitzwaaien van de Waugh familie + Merel + Julia (zweeds vriendinnetje) ging zeker niet zonder een traantje voorbij. Moet zeggen dat het afscheid zwaarder was dan ik had verwacht. Maar goed, nadat de kinderen ons tot einde Mulford lane hebben achterna gerend, waren we EINDELIJK op weg.
Onze 1e stop was al vrij snel, namelijk @rechtbank Montclair. Voor de gene die dit stuk gemist hebben, ik ben mijn rijbewijs al sinds oktober verloren en heb deze helaas niet meer opnieuw aan kunnen vragen. Dit is 5 maanden lang goed gegaan TOT natuurlijk een week voor ons vertrek.. Jozien word aangehouden door politie en heeft GEEN rijbewijs (wel een internationaal maar dat is niet genoeg). Goed om een lang verhaal kort te maken, dit grapje heeft ons 2 uur PLUS 287 dollar gekost. Zeer relaxed.. MAAR er stond ons een super spannende reis te wachten dus toch nog vol positiviteit en enthousiasme de auto in op naar onze 2e stop (of eigenlijk 1e officiele stop) de Niagara Falls.
Na 4,5 uur gereden, met onderweg crazy vrachtwagens die dachten dat ze michael schumacher waren, zijn we heel aangekomen bij ons hotelletje in Bath. Het hotel was beeeest, super 8.. lekker goedkoop, wifi, ontbijt alles inclusief. Dit hebben we dan ook onthouden en gelukkig bevind deze keten zich door heel Amerika, dussssss hier hebben we de rest van de week in vertoeft.
Volgende dag vroeg uit de veertjes, lekker ons HELEMAAL vol gestouwd met het gratis ontbijt.. goed te doen. En daarna met ronde buikjes en uitgeslapen koppies op weg naar de wonderschone watervallen. De falls waren zoals voorspeld super mooi, echt heel spectaculair!!! Ook al was ik, jozien, er al geweest., dit is zo’n plek die na 100 keer zien nog onwijs mooi is. Hier ook super mooie foto’s gemaakt, zelfs eentje met een regenboog erop waaaauwwww:D..
Dezelfde dag nog wat boodschapjes gedaan bij Wallmart (jozien’s favoriete supermarkt, SUPER GROOT en ze hebben er werkelijk alles.).. daar zagen we nog een opmerkelijk verschijnsel: Zoals er in Nederland ‘oppas gezocht’ en ‘vermist kat Henry’ op het supermarkt prikbord hangen, hingen hier zo’n 10 a4tjes met vermiste en gevonden kinderen.. bizar.
De volgende dag zijn we door Canada naar Detroit gereden. Canada was niet zo bijzonder.. het leek zelfs een beetje op een uitgestorven dunbevolkt Nederland, met de grazende koetjes in de wei en op de achtergrond draaiende windmolens.
We twijfelde nog of we wel naar Detroit wilden gaan, uiteindelijk besloten dit wel te doen en maar goed ook, want Detroit was 1 gekkenhuis, maar wel heel gezellig. Het was namelijk net die dag openingsdag van het honkbal seizoen wat resulteerde in openbaar dronkenschap, festivals, feestjes, muziek, kortom GEZELLIGHEID:D.
Toen op weg naar ons hostel.. tijdens de rit om de 3 minuten een road kill (dood diertje langs de weg) gezien.. echt heeeel zielig.
De volgende stop was Chicago.. hier zijn we met een omweggetje naar toe gereden, omdat we via de Amish wilden gaan. (Amish mensen hebben een Middeleeuwse levenstijl, vormen een gesloten gemeenschap en gaan op zondag gemiddeld 4 keer naar de kerk). Hier in een super schattig dorpje beland, heel vredig en natuurlijk. Één wagen met amish gezien en voor de rest vooral genoten van de leuke omgeving.
Even tussendoor op sommetje van de staten waar we door heen zijn gereden: New Jersey, Pennsylvania, New York, Ontario, Michigan, Illinois, Indiana, Iowa, Nebraska, Wyoming, Colorado..
Via Indiana, waar we nog eventjes 5 dollar hebben binnengesleept met een kraslot yeahhh, naar Chicago gereden. Super mooie stad, Wim twijfelt zelfs of tie Chicago niet mooier vind dan New York (jozien: wat een onzin.. niks kan tippen aan New York City).. We zijn toen nog naar een pier geweest aan de kust, navy pier, was super leuk!!! Allemaal attracties en dingen, helaas helft niet open doordat het nog geen zomer is. En nog naar Millenium park, waar een enorm groot ding stond wat een soort weerspiegelende bol moest voorstellen,..
Toen een nachtje vlakbij Chicago geslapen zodat we de volgende dag nog een hele dag in Chicago hadden. ’s Ochtends zijn we naar het skydeck van de Willis tower (SUPER hoog gebouw, zelfs hoger dan the Empire State building, bizaaaar.. en was tot 1990 het hoogste gebouw van de wereld) Super mooi uitzicht over Chicago, we zijn zelfs nog een soort uitstekend glas hokje ingegaan waardoor je ook als je naar beneden kijkt (van de 107e verdieping ofzo:O) het uitzicht kan zien.
We zijn die dag ook nog naar een heel cool museum geweest, Museum of Sience and Industry.. ECHT EEN HUGEE MUSEUM, met heel veel activiteiten, heel leuk dus. En daar hebben we toch wat gedaan.. wait for ittttttt…. WE HEBBEN EEEN KOEIENOOG ONTLEED. Jaja, en zonder over ons nek te gaan. Wat een prestatie. Wim zat vol te hakken in dat oog, met een grijns op zijn gezicht.. hij was zeker aan het genieten van al het spuitende oog sap. Jozien had er iets meer moeite mee, werd zelfs een beetje misselijk maar uiteindelijk toch de ontleding voltooid. Interessante excursie.
Na een vermoeiende maar onwijs leuke dag, eindelijk aangekomen bij de auto stond ons een verassing te wachten.. de achterbak stond nog open. ZO CHIL, super veel geluk gehad want alles lag er nog in. Goeie les.

De volgende dag gingen we er goed voor in de auto zitten, want we moesten toch een pokke eind rijden.. dat liep wel want na een halfuur spotten Wim zwaaiende politie lichten in zijn achteruit kijkspiegel. ‘Is dit voor mij’?????? WAT MOET IK NU DOEN omg.. STOPPENNNNNNNNNNN. Goed, wim gestopt aan de kant. Een verassend vriendelijke (ja die bestaan ook nog..) politie agent nodigde Wim uit om even bij hem in de auto te gaan zitten voor een leuk gesprekje.. Wim die auto in.. en die auto had me een knoppen jongennnnnnn, niet normaal. Hele complete computer in die wagen, camera’s.. hij begon een beetje over koetjes en kalfjes te praten, toen vroeg die waar Wim woonde.. daarna vroeg die bloedserieus of ze ook in Nederland tv en internet en dat soort dingen hadden.. de BARBAAR.
Gisteren weer een stuk gereden, trouwens wim de bikkel heeft tot nu toe alles gereden.. respect. Gelukkig uit Wim zijn frustraties niet op mij, maar op de benzinepomp (gisteren een nietwerkende benzinepomp.. zorgde voor behooooorlijk wat lelijke woordjes.. trouwens hij werkte wel maar Wim snapte het niet helemaal).
Aagenkomen in Estes Park, 2 miles van Rocky Mountains in Colorado gingen we op zoek naar een slaapplek. Dat was moeilijker dan gedacht, heel veel was nog dicht.. en kamperen was net iets te koud aangezien het hier snachts nog kan gaan vriezen. (overdag is t wel 27 graden, BIZAR).
uiteindelijk een SUPER ONWIJS MEGA ONTZETTEND LEUK huisje gevonden.. eigenlijk oorspronkelijk te duur voor ons.. is namelijk een compleet huisje midden in de natuur, er lopen zelfs herten en elken langs je raam en misschien zelfs zwarte beren (die laatste nog niet gezien helaas.), inclusief HOT TUBE en SUPER aardige mensen.. die ons uiteindelijk een mooi bod deden en zo aardig waren dat we het alsnog hebben gedaan. Geen spijt van, we hebben het super naar ons zin hier midden in de natuur.. vandaag Rocky Mountains in gegaan. Ongelofelijk veel gelopen!! IN DE FACKING SNEEEEUW:O maar was wel heel warm, heel gek. Wim is zelfs verbrand in zijn gezicht..
De natuur was echt onwijs mooi, heel mooi uitzicht, bevroren meren en mooie vogels.. helaas nog te koud voor andere spectaculaire dieren maaaaaar alsnog top daggie gehad.
Nu in de laundromat hahaha onze was aan het doen.. en ondertussen jullie allemaal informeren van onze leuke reis..
OKEEEEEEEEEEEEE ONZE KONTJES ZIJN NU VAN STEEN DOOR DEZE ONGELOFELIJK COMFORTABLE HOUTEN STOELEN, dussssss wij zeggen: dag vriendjessss en vriendinnetjesssssssssssssssssssss DAT WAS HET DAN ALWEEEEEER, en tot de volgende keer.

(wij gaan zo lekker in de jaccuzi.. yeah)

wim en jozien

• 11 April 2012 - 08:47

Suzan:

Een super leuk verslag van de 1ste week.
    Jullie hebben al heel veel miles gereden.
    Heel veel plezier samen.
    Jozien je hebt toch wel een beren bel bij je he? Zwarte beren moet je wel van een veilige afstand waarnemen hoor! Ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

• 11 April 2012 - 10:13

Marijke En Peter:

Dag lieverds, ook voor jullie mooie avonturen. Een hele mooie tijd samen en pas goed op elkaar daar in de wilde natuur.
    Leuk dat we iets van jullie hebben gehoord en natuurlijk hadden we erg graag bij willen zijn.
    XXXX Peter en Marijke

• 11 April 2012 - 13:06

Bart:

Lekker gezellig verhaal. De avonturen gaan gewoon door, nu met 2!!
    Geweldig veel plezier en geef Black Bear een poot van me.
    XXBart

• 11 April 2012 - 14:25

Merel:

AAhhh super leuuk lieverdjes! Klinkt fantastisch. Wij missen jullie hier wel een beetje hoor. Hoop dat we snel even kunnen skypen met z'n allen.

Succes met jullie was!!! haha <3

• 11 April 2012 - 15:26

Eline:

Super leuk verhaal, heb weer hard kunnen lachen en ben erg benieuwd naar de foto's!! Heeel veel plezier en geniet ervan, ben (stiekem) wel een beetje jaloers! X

• 15 April 2012 - 16:08

Mieke:

Oh mijn god, ik zat het net te lezen, na een tip van papa, die zowaar nog net niet schreeuwde 'Wim is aangehouden, met sirenes, en een boete..' dat ik dan toch echt lezen, heel erg leuk de kaart trouwens van de Niagara Watervallen, voor het eerst kon ik Wim zijn handschrift lezen hahaha.

Heel veel plezier nog, misschien snel weer skypen?
    X Miek, paps en mamss.