EERSTE REISVERSLAAAAG, eindelijk... - Reisverslag uit Montclair, Verenigde Staten van Jozien Ripping - WaarBenJij.nu EERSTE REISVERSLAAAAG, eindelijk... - Reisverslag uit Montclair, Verenigde Staten van Jozien Ripping - WaarBenJij.nu

EERSTE REISVERSLAAAAG, eindelijk...

Door: Jozien

Blijf op de hoogte en volg Jozien

11 September 2011 | Verenigde Staten, Montclair

lieve lieve lieve lieve vriendjes en vriendinnetjes en familie!!!

EIN-DE-LIJK het bericht waar jullie allemaal vol spanning op hebben gewacht.. Het spijt me oprecht dat ik niet eerder iets heb geplaatst, maar ik heb het echt onwijs druk gehad. Maar nadat je dit verhaal hebt gelezen begrijp je volkomen wat ik bedoel en zal je niet meer boos zijn:D (hoop ik..) Eigenlijk heb ik veeeeels te veel te vertellen.. ik had niet zo lang moeten wachten. Weet je hoe dat komt? De eerste 4 dagen zat ik in een hotel en had ik orientatie training, dus ik zat nog niet bij de familie. Hier had ik heeel weinig vrije tijd, dus helaas niet veel tijd om een verslag te schrijven.. ik had soms wel een halfuurtje of 20 minuten vrij, maar dan dacht ik HOOOW dat is niet genoeg want er zijn nu alweer 3 dagen voorbij gegaan.. als ik die goed wil beschrijven moet ik er even voor gaan zitten. En je raad het al, dat stapelde zich op. Op een gegeven moment was een uur zelfs te kort om een verslag te schrijven, want dan dacht ik.. hoooow te kort ik moet nu wel 5 of 6 dagen beschrijven en ik wil dat mijn eerste verslag lekker lang en leuk is. En uiteindelijk heb ik te lang gewacht.. en nu is het alweer bijna een week geleden dat ik het koude oude en vertrouwede kikkerlandje verliet en al mijn lieve vrienden en familie in tranen achterliet (oke ik denk dat het eerder andersom was.. ik verliet ze met tranen en zij stonden me lachend uit te zwaaien.. hè mama, koen fieke en wim;) erg lief..) Over mijn vertrek gesproken.. ik vond het echt heeel moeilijk jullie allemaal achter te laten. Mn afscheidsfeestje was geweldig en die dag viel het allemaal nog wel mee, maar vooral dinsdag was erg zwaar. In het vliegtuig was het weer een potje janken dankzij het super mooie boek van al mijn lieverdjes!!! VOND HET ECHT SUPER SUPER SUPER SUPER GEWELDIG MOOI ONWIJS LIEF, YOU GUYS ARE THE BEST!!!!! Gelukkig ging de vlucht voor de rest heeel snel, had echt niet het idee dat ik 8 uur aan het vliegen was.. na onze vlucht waren we allemaal best wel moe aangezien het voor ons iets van half 11 savonds was (maar amerikaanse tijd was het pas half 5).. maar toen we het vliegtuig uit stapte zag het echt zwart van de mensen bij de paspoort en visum controle:O bizar. Dus wij 1,5 uur in de rij gestaan.. Ik dacht nog, ooow maakt niet uit kan ik iedereen rustig terug sturen (ik had zoveeel lieve smsjes gehad van iedereen maar sorry ik ahd echt geen tijd om terug te sturen!!), NOU NIET DUS.. er waren geen elektronische apparaten toegestaan, pff. Dus ook geen ipod, laptop enz. TE GAAR. nou na de rij stond onze bagage al naast de band klaar op ons te wachten aangezien we zo ontzettend laat waren. Toen met al onze baggage (ik had 2 koffers en 2 tassen dus voelde me net een pakezel) moesten we naar de andere kant van het vliegveld, zelfs met de trein enzo haha. Daar moesten we nog 1 uur wachten op andere au pairs (en er zaten er al iets van 10 toenwij aankwamen). Daarna gingen we met een busje naar het hotel en ik dacht nou gelukkig kunnen we nu lekker slapenw ant het lijkt me sterk als ze ons nu nog iets gaan vertellen ofzo.. (het was nederlandse tijd toen half 4 ofzo..) WAT DENK JE, moesten we gewoon nog naar een vergaderzaal om nog even een uurtje naar een vrouw te luisteren over onze aankomst blablabla.. stelletje idioten. GOED toen eindelijk naar bedje, HEEEEERLIJK GESLAPEN IN EEN KINGSIZE AMERIKAANS BED MET ALLEMAAL KUSSENS. (oke dit verhaal wordt nu al te lang dus zal het beetje kort proberen te houden). De volgende dag om 7 uur lekker wakker gebeld door het hotel:P zo chil. En om 8:30 begon onze cursus (of training weet ik veel hoe je het noemt..).. ER WAREN GEWOON 170 ANDERE AU PAIRS OP DAT MOMENT IN HET HOTEL ALLEMAAL TEGELIJK AANGEKOMEN echt bizar. En echt van over d ehele wereld, je verzint het niet en ze zitten er. Zelfs 2 meisjes van een land dat ik niet eens kende haha (oke nou is dat niet zo heel moeilijk voor elkaar te krijgen maar toch..). Ongeveer de helft waren duitsers trouwens! Echt bizar. De trainingen waren heel vermoeiend maar soms ook wel heel leuk!! De vrouw die alles vertelde was echt geniaal, ik lachte me helemaal stuk om haar.. (ik was niet de enige btw), ze was echt grappig. Een keer hadden we voor een halfuur iemand anders en die was ZO BORING dat niemand meer luisterde en iedereen door haar heen praatte.. zo zielig maar je merkte wel gelijk dat het zo erg scheelde dat die ander zo leuk was. Nou gelukkig hadden we woensdag nog even tijd om te SHOPPEN!! Er was echt op 5 minuten loopafstand een ENORME SHOPPINGMAL echt niet normaal.. en ze hadden er werkelijk alles, de dure merken zoals chanel, abercrombie en fitch, dior, ralph lauren, maar ook h&m, zara en zelfs macy's enzo echt geweldig. Eigenklijk ben ik maar in 1 winkel geweest hahaha, want we hadden niet genoeg tijd en dat heette forever 21 en was echt GEWELDIG, ik ben gelijk losgegaan (echt erg..). En ik was met een israelisch meisje die niet helemaal 100 was.. en blijkbaar hebben ze in israel geen normale winkels of is alles heel duur want zij werd helemaal gek (en dan bedoel ik niet joziengek maar echt COMPLEET GESTOORD GEWOON) IK SCHROK ME DOOD. helemaal schreeuwen en gillen en stampen en slaap en wee tik het wat en mij omhelzen.. haha, en ze bestormde me echt en wilde helemaal bff worden en eerst vond ik haar wel aardig maar op gegeven moment werd ze echt BLOEDirritant. Ook tijdens de trainingen, iedereen werd helemaal gek van haar.. OVERAL OP IN GAAN EN OVERAL VRAGEN OVER EN DE HELE TIJD HET BETER WETEN OMYGOD ZO IRRI). maar daar ben ik gelukkig vanaf;) Nou donderdagavond ben ik new york in gegaan, was echt HEAVEN gewoon want het was FASHIONWEEEEEEEEK IN NEW YORK!! echt bizar hoeveel mensen er waren, je kon niet rijden of lopen of je stond vast.. en voor elke winkel stond het zwart van de mensen en was er gewoon een rij om binnen te komen en er waren catwalkshows achtig iets, maar dat kon ik niet echt goed zien. En we zijn naar de top van het rockerfellercenter geweest, super mooi! En timessquare natuurlijk en ground zero en het nieuwe gebouw van de twintowers en ehmm statue of liberty.. En we hadden echt een lauwe tour guide!! Vrijdag eindelijk naar de familie, ik was best wel zenuwachtig voordat ze me op gingen halen. En alle andere meisjes waarmee ik aan het wachten was waren ook super zenuwachtig dus we zaten elkaar een beetje op te focken hihi. Wel een heel leuk meisje ontmoet tijdens de busreis naar het ophaalpunt, Maaike heet ze en ze is Duits. Voor de rest woont er een heeel leuk duits meisje in mijn straat (waar ik ook al contact mee heb gehad toen ik nog thuis was, wan tik wist al dat ze in mijn straat ging wonen ook als au pair) en ehm nog een paar leuke meiden, eentje uit Denemarken en eentje uit Tsjechie die heel leuk zijn. Maargoed, ik werd opgehaald door Tim (de papa) en de kinderen, en het was totaal niet eng eigenlijk. Ik voelde me gelijk thuis en de kinderen waren gelijk helemaal dol op me en knuffelen en kusjes geven dus dat maakte het een stuk makkelijker. Toen ik in het huis aankwam hadden ze allemaal cadeautjes voor me echt zo lief! Ik had ook al in het hotel een pakketje ontvangen met een kaart en twee tekeningen van de kinderen en een zelfgemaakte ketting, ZO LIEF. en toen ik hier kwam kreeg ik nog een armband en twee manden vol met spullen (die stonden in mijn kamer) met bodylotion, badspul en mappen van New York en MOntlcair enz en engels koekjes en allemaal cadeaubonnen voor verschillende winkels en restaurants echt zo lief!! Zelfs een cadeaukaart voor starbucks haha. Oja en een fotoalbum en een agenda. In de fotoalbum het ik al wat foto's zitten van mij en wim van onze vakantie naar Turkije (die had ik bij me toevallig) en foto's van mij en Femke want die had José gegeven op mijn afscheidsfeestje echt zo lief.
Wat ik helemaal geweldig vond is dat ik in mijn kamer kwam en dat ze gewoon al fotolijstjes hadden neergezet en opgehangen met foto's die mijn moeder gestuurd had van mij en wim, koen en fieke en peter en pappie en mammie. Echt zo leuk! Voor de rest een super leuke kamer, heel groot 2 persoonsbed en genoeg spiegels (hihi, pretty important) en een eigen badkamer. Dit weekend heel druk geweest met de kinderen.. en met doornemen hoe alles in zijn werk gaat en dingen regelen enzo. Vandaag een proefritje gemaakt in de OMYGOD super grote auto waar ik in moet rijden.. het is gewooon zowat een busje.
Morgen gaan de kinderen naar school, dus hoop dat ik overdag wat meer tijd heb om iedereen te contacten en mijn kleding in de kasten te doen enzo.. die liggen nu namelijk nog overal op de grond hihi. ook al heeft Kate (een van de kinderen, 7 jaar) me wel goed geholpen met mijn kamer organiseren enz.
OO trouwens, gisteravond hebben we gegeten bij hele goede vrienden van Tim en Joanna (de ouders) en dat was ZO GEWELDIG! Echt lekker amerikaans met de BBQ (echt zo'n overdreven grote in de tuin) en iedereen eet en pakt wat tie wil en de kinderen spelen in de tuin ondertussen en wee tniet lekker nonchalant.. heel leuk. En als Joanna en TIm bij vrienden zijn zie je ook de andere kant van ze en dat vond ik echt leuk. Ze waren echt lekker gek en los en daardoor voelde ik me echt thuis. Hele tijd grapjes maken en ik begreep de meeste gewoon echt cool:D En ook heel veel met die vrienden gepraat over de gekste onderwerpen, religion, politiek hahaha (daar weet ik natuurlijk super veel vanaf..) biologie, wintersport blabla was echt super leuk. Blijkt dat amerikanen heel erg gek zijn op coctails:) Of alleen zij zijn er gek op maar zeiden dat om het te verbergen;) Maargoed dit verhaal wordt wel een beetje HEEEEL ERG lang en ik ben opzich best wel moe en morgen weer half 7 eruit, want de kids moeten naar school.. Eigenlijk heb ik nog SUPER veel te verteleln maarja, dat komt dan wel een andere keer. Schatjes ik mis jullie en probeer zo snel mogelijk een nieuw verslag te schrijven..
DIKKE KUS

  • 12 September 2011 - 05:46

    Marjette:

    Oh Yeah, ik plaats de eerste reactie!
    Ik heb me doodgelachen om je verhaal! Heel lullig dat jij dinsdag als enige moest huilen. En heel fijn dat je nu van dat ene meisje afbent, want ik zou echt moordneigingen hebben ;). Het klinkt echt super leuk allemaal en ik geloof dat je het prima naar je zin hebt! Ik kijk uit naar je tweede verhaal. Good luck with the kidsss, maar dat komt sowieso goed!
    Ik spreeek je! Btw-> Ik heb Skype! Dus binnenkort, als je je plekje gevonden hebt en wat tijd hebt, gaan we even bellen!
    Liefs, xxxx

  • 12 September 2011 - 06:08

    Fieke:

    Haha een goede nummer 2 dan maar! :P Prachtig verhaal jozien, ook ik heb lekker zitten lachen in mn eentje achter de laptop. Ben bijna de tijd vergeten en te laat voor mijn werk dus moet nu HEEL ERG HAASTEN!!! Maar echt hilarisch om te lezen. Vooral ook dat gekke meisje in de forever21 (die winkel is LEUKKK he hadden ze ook in Zweden). Kinderen klinken superleuk :D. Ahhh heel gierig dat wij niet moesten huilen op het vliegveld maar IETS in mij geloofde het nog allemaal niet... en toen je weg liep zei ik ineens met natte oogjes tegen mama: "Kijk nou ze gaat echt?!!!"... haha. Okee ik moet snel naar mn werk, lekker blijven schrijven joost! Veel plezierrrrr x

  • 12 September 2011 - 08:14

    Brigitte:

    Lieve Joz,
    Wat een verhaal zeg! Heerlijk om te lezen!
    Ik had je natuurlijk al eventjes gesproken maar dit is echt heel erg leuk om te lezen!
    Ik heb echt net dubbel gelegen omdat ik je al helemaal voor me zie!
    Wat een super lief gezin heb je zeg al die kadootjes maar vooral ook die fotolijsjtes echt te cute! Jij gaat je daar prima vermaken! Was het uitgaan trouwens nog gelukt want daar was ik wel benieuwd naar eigenlijk;)
    Oja leuk nieuws: Forever 21 opent volgend jaar 3 winkels in NL ook in Rotterdam! Hoe cool!
    Dus ja dan kan jij Shopaholic flink los gaan!
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!!
    Liefs.

  • 12 September 2011 - 08:24

    Suzan:

    Hoi jozien, leuk om het verslag te lezen en fijn om te lezen dat je je in het gezin al aardig thuis voelt.
    Ik zie je al net boven het stuur uit komen in die grote auto.
    Het weer is ook niet verkeerd 26 graden, bij ons de helft kouder br,br.
    Grappig dat Kate jou helpt je kleding te ordenen, volgens mij moet dit andersom!
    Veel plezier je echte eerste dag!!!

  • 12 September 2011 - 08:47

    Brigitte:

    Haha ik zie dat mijn naamgenoot al heeft gereageerd! Wat super gaaf allemaal jo! Heb echt in een scheur gelegen achter de computer haha, heb nu al zin om al je volgende verhalen te lezen! Zag al paar foto's op je facebook, kreeg er al helemaal de kriebels van, ziet er echt zo gaaf uit! Je gezin klinkt ook echt super!! en jij mag toch trouwens helemaal niet aan de cocktails ik amerika? ;) Ik ga trouwens ook even skype aan maken! :) Spreek je sneeeeeeeeel!
    LOBI xxx

  • 12 September 2011 - 10:48

    Ann:

    Lieve Jo !!!
    Wat klinkt t superrrr !! En geweldig dat je gelyk Fashion Week had haha!!
    Brie en ik vroegen ons nog af hoe de 9/11 herdenkingen waren? Nog iets van meegekregen?
    Fijn dat je gezin zo leuk is! En heel lief dat ze die foto's hebben opgehangen!
    Ik moest ook lachen om dat hysterisch isralische meisje hahaha!!
    ik zei gelijk tegen El haha hy moest ook lachen ;p
    Geniet ervan lieverd xxx

  • 12 September 2011 - 14:21

    Moeders:

    Oke helaas niet eens de tweede, maar gewoon de 7e die reageert. gelukkig zie ik Wim er ook nog niet bij staan. Ik kreeg een telefoontje van Gerard een vriend van ons en die tipte mij over het hele verhaal. gelukkig wist ik door het skypen gister al het een en ander maar goed, toch weer nieuwe dingen gehoord.
    Joostje: geweldig wat je allemaal tot nu toe hebt meegemaakt. Geniet ervan en wat die tranen betreft, die hadden wij al gelaten hè nu denken de lezers dat wij van steen zijn. Heus hadden wij al gehuild.....Nou ik hou het kort. Ga hapje eten bij Koenemans. Dikke dikke knuf, love you Mamski

  • 12 September 2011 - 15:30

    Danielle:

    wauwwwwwwwwww wat een mega verhaal, ik heb hem vanochtend al gelijk gelezen toen ik wakker werd haha maar echt supeeeer leuk allemaal! wel idd lullig dat niemand moest huilen haha, ik dacht dat er wat anders ging gebeuren nietwaar(A) maar echt zo super cool allemaal! ben zo vet jaloers, want ik zit nu gewoon wéér geschiedenis vietnam te maken terewijl jij heerlijk met kindjes aan het spelen bent!! echt te tof jo, geniet ervan! en kijk uit naar je volgende verhaal:D xxxxxxxxxx

  • 12 September 2011 - 17:20

    Eline:

    hahaha, super leuk verhaal ! heb echt gelachen, volgens mij heb je het daar echt naar je zin :) super lief van die fotolijstjes en cadeautjes, ik ben echt nu alweer benieuwd naar je volgende verhaal, haha! super veel plezier en heel veel succes, maar ik denk dat dat allemaal wel goed komt!! liefs xxx

  • 12 September 2011 - 17:34

    Sanne:

    ha jozien
    leuk verhaal. Volgens mij heb je veel nieuwe vriendjes gemaakt. Ik lees dat je een luxe kamer hebt. Nu heb je eindelijk een eigen badkamer(hihi) en gelukkig veel spiegels anders red je het nooit(hihi). Zijn zeker leuke kinderen, aatdige ouders. Lieven vrienden van de ouders. Wel jammer dat je er zoooooo vroeg uit moet. Nou ja moet ik ook(snik snik). xxx sanne

  • 12 September 2011 - 17:54

    Marijke:

    Dag lieve Jozienepien

    Fijn dat je start zo goed is gegaan. Het zal niet meteen meevallen om voor kinderen te zorgen maar als ik het zo lees heb je een fijn gezin. Je hebt je best gedaan met het hele verhaal. Kan me voor stellen dat je wel even bezig bent geweest. Je komt toch ook wel weer terug, he? Straks heb je het te goed naar je zin. Ik ben er van overtuigd dat er ook bij de anderen wel een traantje is gevallen, hoor maar dat heb je vast niet gemerkt. Hoop dat je "tasje"een mooi plekje heeft daar.
    Hoor gauw weer van je.
    Liefs , ook van Peter.

  • 12 September 2011 - 18:13

    Amber:

    best leuk maar soms niet maar ik deenk dat het wel leuk is
    ik ben jarig dat was leuk ik hat je gemist ik kan engels tellen dat
    kan je horrenalls je trug bent groetjes van amber

  • 18 September 2011 - 12:43

    Merel:

    OMG jozien wat super vet allemaal!!!!! OWEE als jij nooit meer terugkomt!!
    Super leuk dat de kindjes je leuk vinden en dat alles zo lekker luxe is. Ben zo blij voor je! Hahaha ik snap hoe je je voelt over israelian girl;) haha Je bent een gekkie! Heb je trouwens veel gekocht? Maak foto's van leuke dingen die je hebt gekocht en mail het even, ben benieuwd:D Echt chil dat je lekker al je dingen op internet kan zetten!! Helaas mis ik je daardoor nog veel meer:(:'( Haha trouwens, ik denk dat ik het nummer van dat 7jarige kind wel wil hebben, aangezien zij jou helpt met je kamer organiseren moet ik haar een dikke respect geven. Ik ga even je tweede verhaal lezen pipootjeeee(L)(L)

    LOVEYOUUUU magiccccc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Montclair

Au pair met Activity International

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2012

nieuw blog

11 April 2012

week 1 van reis WIM EN JOZIEN

08 Maart 2012

Inspiratie BOM

07 November 2011

LOL

07 November 2011

HALLOWEEN+SNEEUW+CHAOS = langste reisverhaal ooit
Jozien

Hallo iedereen! Jullie dachten toch niet dat ik jullie een jaar lang in spanning en onwetendheid achter zou laten? Zo wel, wees gerust, via deze site houd ik jullie op de hoogte van al mijn laatste avonturen! Neem gezellig een kijkje en als je nieuwsgierig bent naar wat ik allemaal uitspook in Amerika, lees dan mijn reisverhalen. Leuk dat je geinteresseerd bent! Liefs, Jozien

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 38061

Voorgaande reizen:

06 September 2011 - 05 September 2012

Au pair met Activity International

Landen bezocht: