USA rules - Reisverslag uit Montclair, Verenigde Staten van Jozien Ripping - WaarBenJij.nu USA rules - Reisverslag uit Montclair, Verenigde Staten van Jozien Ripping - WaarBenJij.nu

USA rules

Door: Jozien

Blijf op de hoogte en volg Jozien

13 September 2011 | Verenigde Staten, Montclair

hallo vriendjes.. en vriendinnetjes (lees het op de toon van bassie en adriaan:D)
Alweer mijn tweede verhaaaal, ik heb maar besloten het een beetje bij te houden zodat ik niet elke keer ZOVEEEEL moet vertellen en de helft er niet bij kan zetten omdat het zoveel is of omdat ik de helft vergeten ben..
Goed, waar was ik gebleven? Ik weet het niet eens meer.. Oja zondag voor het laatst, dus maandag en dinsdag. Haha oke dus maar 2 dagen die niet eens zo spectaculair waren maaaaar dat geeft niet. Maandag was dus mijn eerste echte werkdag én dat heb ik gemerkt aangezien de wekker mij om 6:20 uit mijn heeeerlijke diepe slaap ontwaakte.. 's ochtends heb ik de kinderen geholpen met ontbijt klaarmaken. En wat anders is in Amerika is dat de kinderen altijd op school eten, dus vaak geef je ze ook een lunch mee die ik dus ook moet klaarmaken. Nou is dit niet zomaar een lunch, neee er zijn voorschriften. Het kind moet bij zich hebben: sandwich of iets anders gezonds te eten, een 'healthy snack' zoals een appel of een fruitbar ofzo, rauwkost en ehm dan ook nog wat zoetigheid als koekjes ofzo. IK SNAP NIET HOE KINDEREN IN AMERIKA ZICHZELF ZO DIK KRIJGEN, want een'healthy snack is gewoon verplicht en die moeten ze serieus op hun tafel leggen zodat de leraar kan zien of iedereen het wel bij zich heeft, bizaar toch? (sowieso heel weinig dikke mensen in deze buurt, ik denk dat het ook aan de regio ligt want er is hier serieus gewoon GEEN MACDONALDS omyfreakinggod how is that possible) Oja en elke ochtend mogen de kinderen kiezen of ze dus een zelfgemaakte lunch mee willen of een hotlunch van school (dat kost 3 dollar en dat geef je dan cash mee haha). Elke vrijdag is er pizza en er zijn zo veel lekkere dingen joh! Sowieso is school HEEL anders dan hier, echt gek. Waar ik me ECHT ENORM over verbaas is de hoeveelheid huiswerk dat die kleine kinderen krijgen. De schoolregeling qua groepen en klassen zit anders in elkaar maar ze zitten allemaal nog op de lagere school, dus nog niet op middelbare en ze krijgen al best veel huiswerk. Sowieso ELKE DAG. Dus elke dag iets mee voor de volgende dag, en Kirsty (de oudste die is bijna 9) die is er denk elke middag wel een uur mee bezig. Ze moeten elke dag 20 minuten lezen en dn daarnaast nog een wiskunde opdracht en een schrijfopdracht ofzo!! Nou nadat ik ze bij school het afgedropt en alle leraren heb ontmoet ben ik met Anika (duits meisje uit mijn straat, ook au pair) naar de 'bank of america' gegaan om een bankaccount aan te maken. Dit was super easy, zo gebeurd en ook nog is gratis. EN HET LAUWSTE WAS DAT IK ZELF MIJN DEBITCARD UIT MOG ZOEKEN EN ZE HADDEN ZULKE LAUWE DINGEN MAAR UITEINDELIJK BEN IK NATUUUUURLIJK VOOR DE HELLOKITTY KAART GEGAAN, maar ze hadden bijvoorbeeld ook enetje van pinkribbon en die was super vett want die magneetstrip was gewoon ROZE:D Ow en nog zoiets geniaals, je vezint het niet hoor.. maar ze hadden serieus een DRIVE THRU VOOR DE BETAALAUTOMATEN! zodat je niet uit je auto hoeft om geld te halen maar gewoon door een drive thru kan met allemaal automaten. Helemaal goud.
Volgens Joanna proberen ze hier alles met zo weinig mogelijk beweging te doen en zoveel mogelijk met de auto.. we gingen ook tanken vandaag en toen konden we gewoon in de auto blijven zitten en kwam er een mannetje aangerend die het voor jou deed en die je kaart aannam en betaalde voor je:D
Oke, maar na de bank ging ik met Anika een ijsje eten bij een onwijs dure zaak maar het leek dan ook of ik een stukje hemel aan het eten was:D het was goddelijk. Daarna de kids opgehaald en naar tai kwon do geweest voor matthew! Echt te schattig om naar te kijken, al die piep jonge puppies gaan helemaal los in die zaal en slaan en schoppen alles wat los en vast zit (overigens wel HEEL GOED om al zijn energie kwijt te kunnen want thuis istie soms echt een wervelwind die door het huis heen raaaast) Na tai kwon do nog lekker boodschappjes gedaan MET de kinderen.. grootste fout van mijn leven. nooit meer. ik wil er niet over praten. Ze eten hier trouwens BIZAR laat.. we aten pas om half 8 ofzo en die kinderen moesten 8 uur naar bed dus was echt net voor bed dat ze aten? Heel apart.. en de ouders aten niet mee want tim was nog aant werk en die aten serieus pas om half 11 savonds:S? Beetje vaag allemaal maargoed, ik vond het welg ezellig want ik zat er bij beide maaltijden bij.
O MY GOD, ik VOND puppies altijd heel schattig maar JEMIG WAT EEN *piep* BEEST IS DAT IN DE NACHT ZEG.. er komt een geluid uit dat wil je NIET WETEN, alsof er een zak met katten tegen de muur word geslagen ofzo:P echt een HEEL HOOG schreeuwend piepgeluid, eerst dacht ik dat het een van de kinderen was die dood ging dus ik naar boven gerend, was het die puppie. En die is echt nog tot half 1 doorgegaan, zo chil. (voor de rest een lief beest hoor, behalve dan dattie mijn tenen aanvalt, mijn opgevouwen was bestormd alsof het niks is en mijn uggs kapot heeft gekauwd.. O EN piest en poept overal in het huis en zelfs een keer half over mijn ahnd omdat ik haar op wilde tillen..) puppies zijn zo leuk... (mama ik weet nu waarom je soms second thoughts had als wij het over een puppy hadden) Oke dit was alleen maandag haha nou vandaag nog, die zal ik wat korter houden. Joanna bracht de kids naar school want ze ging daarna gelijk door naar werk. Ik heb lekker schoongemaakt in het huis met een muziekje op en daarna ben ik op onderzoek uit gegaan met de auto, om de buurt een beetje te verkennen en om wat boodschapjes te doen voor mezelf (tandpasta, nagellakremover, watjes etc.) nou je raad het al, jozien in een overdreven grote amerikaanse auto in een onbekende stad -> EINDSTAND: VERDWAALD. (duh..) Maar goed lang leve meneer tom, die heeft me weer veilig thuisgebracht:D En ik heb in iets wat zichzelf een pharmacy noemde, maar ondertussen 'voedsel, elektronica, drinken, alcohol, sigaretten, kleding' en een klein beetje drogisterijspullen verkocht, mijn spulltjes gekocht en toen ahd ik het wel weer gezien. Daarnaa nog wat rondgereden met Joanna en toen de kids opgehaald.
Niks spanneds voor de rest:P Nou ik gaat er een eind aan breien, ik zou moe moeten zijn nu maar natuurlijk ben ik dat niet terwijl ik om 4 uur smiddags als de kinderen aan alle kanten aan me trekken en dingen met me willen doen ongeveer aan het slaapwandelen ben.. dus ik ga maar is proberen te slapen voordat het monster der monster ontwaakt en weer de hele avond gaat lopen blaffen:D
dikke kussieeeeeeeeeeeees, x

  • 14 September 2011 - 09:33

    Brigitte:

    Hahhaah wat een hilarisch verhaal weer! Is het daar trouwens tussen de 25 en 35 graden of ben ik nou scheef?! echt lekker! Echt grappig om te lezen dat school enzo daar allemaal zo anders gaat! Klinkt allemaal echt super leuk! Kan nu al niet wachten op je volgende verhaal ;) xxxxxxxx

  • 14 September 2011 - 09:49

    Angela:

    Leukeeee foto's !!!! En wat schrijf je grappig haha!
    Apart zeg al die regeltjes daar met dat huiswerk en die healty snacks enzo!
    Beetje ovedreven haha!! En pas jy maar op dat je niet te lui word !! Als je zelfs kan
    pinnen vanuit je auto hahaha!! Ben benieuwd naar je volgende verhaal!!
    Dikke kus xxxx

  • 14 September 2011 - 13:52

    Rebecca:

    Nichtje!
    Wat een geweldig verhaal weer! Ik snap nu dat je moeder vindt dat jij journalistiek moet gaan doen! Heerlijk.
    Geniet er lekker van en pas ook op jezelf;)
    xx

  • 14 September 2011 - 15:19

    Fieke:

    O geweldig... heb echt weer dubbel gelegen in mijn eentje!! Die kids in de supermarkt, ik zie het nu al voor me zonder enige info. Zak met katten haahaha... maar wel cool dat je een puppie in huis hebt ondanks alle vervelende aspecten ervan. Maak nog ff een foto van de auto waar je in rijdt, ben super benieuwd! Ben blij dat ik alles wat je meemaakt kan volgen :D:D:D x

  • 14 September 2011 - 16:51

    Marjette:

    Klinkt weer echt geweldig! Vond het super leuk vanochtend even met je geskyped te hebben! En die puppy is echt te lief, lijkt me heerlijk gezelschap ondanks alle nadelen! Je kledingkast ziet er alleen wel erg klein uit?!! Haha, xxxxx

  • 14 September 2011 - 17:18

    Eline:

    hahaha, wat heb je weer een geweldig verhaal geschreven. super leuk dat je nu een puppy hebt! ik vind het echt raar dat het daar allemaal zo anders is qua school enzo, dat die healty snacks verplicht zijn. ik wil ook een drive bank en een pinpas die je zelf mag uitkiezen haha, :D
    ik ben trouwens wel benieuwd in wat voor een auto je rondtourt! volgens mij heb je het daar wel naar je zin! xxx

  • 14 September 2011 - 19:38

    Letty:

    Ha dappere nicht van me. Helemaal geweldig, had je graag zien zweten in de supermarkt. Begrijp je nu waarom je altijd in je kamer opgesloten werd als je moeder boodschappen ging doen ;-) ??
    leuk meid, al die foto's, krijg ik een beetje een idee waar, wat en hoe. Het leven hier op OostRaven is niet saai, maar als ik jou verhalen lees, dan...
    Knuffel, Letty

  • 14 September 2011 - 21:31

    Triple B:

    Waa Cool je verhaal zeg! Ik vind het zo leuk hoe je schrijft ik hoor je het namelijk helemaal vertellen met wilde woeste gebaren erbij en hysterisch gelach!
    Die Amerikanen zijn echt lui man! In Aruba maakte ik ook al kennis met de drive in bank, overigens stukken beter dan in de bank wachten(wat ik vaak deed) daar was het altijd druk stond ik daar een half uur te wachten tot ik eindelijk mijn paycheck kon inwisselen voor cash haha!
    Oh en bizar man geen MAC DONALDS!! ik ben in shock! Gezonde snacks?? Kennen ze dat daar, nog meer shock!!
    Leuk een puppy, maar inderdaad wel hinderlijk voor je nachtrust haha!
    En wat zien de foto's er gaaf uit zeg!!
    Klinkt echt allemaal heel leuk!! Hoop dat we snel eens kunnen skypen niet alleen de chat maar echt de enthousiaste levendige wilde woest gebaren verhalen!! want die mis ik!
    Oja ik ben maar gaan schrijven onder de naam triple B want mn andere reactie was als brigitte maar dat doet andere bri dus ook zie ik hieronder haha! Nou lekkerkind, geniet van je rust als de kiddies op school zijn, laad dan je batterij een beetje op want die zul je wel nodig hebben met die wervelwinden! X

  • 15 September 2011 - 02:38

    Nicole Ter Haar:

    Haay Schatje!
    Aaagh wat 2 super leuke verhalen heb je geschreven! Ik zei toch dat je bijna geen tijd zou hebben om iets te schrijven! Haha!
    Jij hebt het wel echt het omgekeerde leven van mij! Haha jij uggs en ik in bikini de hele dag enzo! HAha! EN jij een SUPER chille kamer en ik zo skir als maar kan! Haha! Gewedlig!
    Lieverd, ik blijf je verhalen volgen en vind hte leuk dat we vriendjes zijn!
    Heel veel plezier daar!
    Hele dikke KUSSSS (L)

  • 15 September 2011 - 06:27

    Mammie:

    Haai Liefie, GEWELDIG!!! Je schrijft zo leuk, ik zit hier in het hotel gewoon hard op te lachen. Zie je wel je moet gewoon journalist worden. Hilarisch verhaal. En wat goed van je dat je zomaar de buurt verkend met een big american car onder je kont. Ik ben super trots op je. Het is hier nu 2 uur smiddags en ik heb net met paps de omgeving van ons hotel verkend. Een echt bussiness area met heel veel grote kantoren, maar ook heel veel palmbomen. Ik heb paar uurtjes geslapen en ga straks naar de gym en het zwembad. HELAAS geen zon. dikke kusxxxxxxxx mams

  • 15 September 2011 - 14:55

    Marijke:

    Hoi Jozien

    Weer veel spannende verhalen. en leuk met die foto's. Ziet er allemaal wel goed uit, hoor.
    Als je het leest dan zie je het voor je. Jozien in een dikke vette kar rond rijdend in the area en vooral de shoppingcentra verkennend. Het moet allemaal ook nog terug, help!
    Het lijkt me toch ook erg leuk om er te zijn en je leert er veel van.
    Als het grut op school zit heb je even de tijd aan jezelf, buiten de pup dan.
    We kunnen niet wachten op je volgende verhaal. Morgen komt oma en dan laat ik haar "even"alles lezen.
    Peter zorgt dat ze het ook op haar computer kan lezen.
    Gr Peter en Marijke
    Zal oma ook wat laten schrijven morgen.

  • 15 September 2011 - 21:33

    Martijn:

    Gaaf, en ben blij dat je toch een beetje Bleiswijks bent geworden in die 2.5 jaar met je "helemaal goud". Groeten uit Tilburg jonge!

  • 16 September 2011 - 12:29

    Danielle:

    wauwwwwwwww wat een verhaal weer jo! echt super super leeuk om het alelmaal te lezen, en echt bizar wat je verteld! zeker dat ze zoveel huiswerk hebben en gewoon verplicht een stukje gezond fruit mee moeten nemen:O dat had ik echt totaaal niet verwacht. echt super fijn dat je het zo naar je zin hebt en kan niet wachten op je volgende verhaal en foto's :D
    ik mis jeeeeeeeeeee!!!

  • 16 September 2011 - 17:38

    Oma Moerel:

    Lieve Jozien
    Ik heb zonet het verslag gelezen bij Marijke.Wat een avonturen. Hebben ze geen puppy cursus om het hondje op te voeden? Wat een mooie kamer heb je, ik heb de foto's gezien. Heb je al een Hollandse maaltijd gekookt ipv fastfood?
    Ik geniet van je verhalen en hoop gauw weer een mooi verslag te krijgen van al je belevenissen.
    Dikke kus, Oma.

  • 17 September 2011 - 08:22

    Ellen & Ben:

    Hi Jozien, wat een geweldig leuk verhaal, ik zag het allemaal helemaal voor me! Je schrijft echt superleuk. Ik zal je belevenissen wel blijven volgen! Tja, wat je in de States niet allemaal vanuit je auto kunt doen, he? Heb je al eens 'drive thru bankzaken' geregeld daar? Geld opnemen kan daar zelfs gewoon via je autoraampje, echt hilarisch. Nou have fun! groetjes vanuit een druilerig Bergschenhoek

  • 18 September 2011 - 12:53

    Merel:

    Hahaha het monster der monster!! Lief zo'n puppie:') Niet eens een McDonalds???????:O HUH???

    Volgens mij heb je echt lieve kinderen daar. Het lijkt me zo leuk om kennis te maken met hun leven daar. En het schoolsysteem enzo:D Wel grappig dat die ouders dan zo laat eten.. wel leuk dat je er gezellig bij zit.
    OMFG een hellokitty card??????!!!!!!!!!!!! SUPER VET!!!!!!!!:D:D:D:D:D:D:D:D ik ben zooo jaloerss!!!!

    Hmmm wat raar trouwens dat jij verdwaald... dat komt toch nooit voor? ;) ahah(A)

    IK HOU VAN JE

    We mailen!

  • 18 September 2011 - 12:53

    Merel:

    Hahaha het monster der monster!! Lief zo'n puppie:') Niet eens een McDonalds???????:O HUH???

    Volgens mij heb je echt lieve kinderen daar. Het lijkt me zo leuk om kennis te maken met hun leven daar. En het schoolsysteem enzo:D Wel grappig dat die ouders dan zo laat eten.. wel leuk dat je er gezellig bij zit.
    OMFG een hellokitty card??????!!!!!!!!!!!! SUPER VET!!!!!!!!:D:D:D:D:D:D:D:D ik ben zooo jaloerss!!!!

    Hmmm wat raar trouwens dat jij verdwaald... dat komt toch nooit voor? ;) ahah(A)

    IK HOU VAN JE

    We mailen!

  • 18 September 2011 - 12:53

    Merel:

    oeps, haha 2x hetzelfde.. was iets te enthousiast:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Montclair

Au pair met Activity International

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2012

nieuw blog

11 April 2012

week 1 van reis WIM EN JOZIEN

08 Maart 2012

Inspiratie BOM

07 November 2011

LOL

07 November 2011

HALLOWEEN+SNEEUW+CHAOS = langste reisverhaal ooit
Jozien

Hallo iedereen! Jullie dachten toch niet dat ik jullie een jaar lang in spanning en onwetendheid achter zou laten? Zo wel, wees gerust, via deze site houd ik jullie op de hoogte van al mijn laatste avonturen! Neem gezellig een kijkje en als je nieuwsgierig bent naar wat ik allemaal uitspook in Amerika, lees dan mijn reisverhalen. Leuk dat je geinteresseerd bent! Liefs, Jozien

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 38060

Voorgaande reizen:

06 September 2011 - 05 September 2012

Au pair met Activity International

Landen bezocht: