BEST TIME EVER - Reisverslag uit Montclair, Verenigde Staten van Jozien Ripping - WaarBenJij.nu BEST TIME EVER - Reisverslag uit Montclair, Verenigde Staten van Jozien Ripping - WaarBenJij.nu

BEST TIME EVER

Door: Jozien

Blijf op de hoogte en volg Jozien

11 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Montclair

OKEEEE OKEEE IK WEET HET, HET IS VEELS TE LANG GELEDEN DAT IK WAT GESCHREVEN HEB, het spijt me oprecht. Ik moet toegeven dat ik mijn wekelijkse schrijf avond om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen heb ingeruild voor mijn nieuwe verslaving: SEX IN THE CITY (dankzij merel en haar geliefde vader Marcel.. dus don't blame it on me:p) (oke ik lees terug wat ik heb geschreven en bedenk bij deze dat alleen de woorden 'sex in the city' misschien een compleet verkeerde opvatting kunnen verzoorzaken.. Ik bedoel hiermee natuurlijk de tv serie Sex in the City!! Zeker nu ik zelf zo vaak in New York rondloop, vind ik het heeel leuk om te kijken.
Maar goed, aangezien ik me toch wel schuldig begon te voelen over het feit dat ik mijn lieve vrienden en familie in ontwetenheid, nieuwsgierigheid en spanning liet wachten op mijn verhaal.. (en ik stiekem zelf natuurlijk wel weer wat wilde schrijven:P), besloot ik maar vanavond EINDELIJK wat te schrijven. Ik heb natuurlijk veel en veels te veel te vertellen, dus helaas gaan jullie een paar spannende en rare details missen, maar het is maar niet anders. Laat ik beginnen bij ergensss vorige week, helaas te veel dagen om het per dag te gaan beschrijven.
OMYGOD ik had al een heel stuk geschreven en toen selecteerde ik het perongeluk en typte wat anders waardoor alles weg was.. behalve het eerste gedeelte. HEEL GAAR DIT. Tweede keer is altijd minder leuk als je het verteld. Maar waar ik over vertelde was niet afgelopen donderdag maar die donderdag daar voor (OMG is echt te lang geleden dat ikw at geschreven heb) toen waren de kinderen vrij van school (ze hebben echt zoveel vrije dagen hier of dagen waarop ze eerder vrij van school zijn, echt van die onzin dagen zoals colombus dag en allemaal joodse feestdagen:P). MAAR toen ben ik dus met ze naar de dierentuin geweest, was echt super leuk! Je had daar een hele grote kooi waar je in kon lopen en waar allemaal vogeltjes rondvogen en die konden we dan met een stokje voeren, waardoor ze o je stokje kwamen zitten, super schattig! Was heel mooi weer, totdat het in de middag ineens KEIHARD in regenen. Jozien natuurlijk braaf 's ochtends het weer bericht gekeken en dus geheel voorbereid op deze weersomslag.. kindertjes in de ingepakte regenjasjes gehesen, en.. oke EIGEN JAS VERGETEN! Liep ik daar in mn topje in de STROMENDE regen, erg fijn.. Gelukkig waren we erg dichtbij de giftshop dus op zoek gegaan naar een paraplu.. wat denk je, alleen een ongelofelijk lelijke dierentuin design paraplu van 25 dollar DAGGGGG, dus ik vrfagen of ze geen poncho hebben. EN JAWEL HOOR, een poncho voor 1 dollar:D haha, ik liep totaal voor lul natuurlijk maar BOEIEND ik bleef een soort van droog. maaaar na een kwartier in de regen rond gelopen te hebben hadden de kinderen het he le maal gehad en wilde naar huis.. nou had ik daar totaal geen probleem mee, aangezien ik in een knalgele vuilniszak rond liep en ondertussen mijn haar ALSNOG nat werd.. (maar natuurlijk deed alsof alles HET EINDE was en ik me MEER DAN VERMAAKTE)
Die zelfde dag ook nog naar 'de partyshop' geweest, waar ze een winkel van ong 5 hectare (OKE IK HEB GEEN FLAUW IDEE HOEVEEL DAT IS MAAR HET KLINKT LEUK.. DAT JE HET WEET, IK PROBEER TE OVERDRIJVEN DUS HET MOET HEEL VEEL VOORSTELLEN) grond hadden met alleeen maar feestartikelen waaronder 80 procent halloween kleding!! Super leuk, maar wel echt een operatie om een outfit uit te zoeken. Want dat was waarvoor we kwamen, de kinderen moesten een halloween outfit. (ook al duurt dat nog een maand.. maar vergelijk het maar met de pepernoten die in Nederland tegenwoordig al in september in de supermarkten verschijnen)
Afijn nadat matthew zich als de gehele cast van star wars had verkleed, kate het hele sprookjesbos van disney aan had gehad en kirsty zich in de meest RARE costuums had gehezen (wat dus ook voor aardig wat lachbuien zorgde..) zijn we met een dark father (of zoiets, van star wars iig) en een piratenoutfit naar huis gegaan en voor Kate gaan we nog een keertje terug.
Afgelopen week nam Joanna me mee naar een nog groter winkelcentrum dan dat ik de afgelopen 3 keer heen was geweest. Echt een shoppingparadise!! Ik ging aanvankelijk met het doel NIKS voor mijzelf te kopen, maar een cadeau voor Wim te kopen (aangezien die nederlandse tijd VANDAAG en amerikaanse tijd morgen jarig is!!!) Natuurlijk kon ik de verleiding niet weerstaan en liep ik de Charlotte Russe (echt een geweldigew inkel) in, had meteen al SPIJT toen ik de geweldige schoenen zag en wilde eigenlijk GELIJK OMKEREN.. maar zoals het bekende gezegde luid: Volg je hart.. (en niet je hoofd.) En het moment dat ik de schoenen zag, LIEFDE OP HET EERSTE GEZICHT, ik wist het zeker, dit waren de ware voor mij, deze moest en zou ik hebben, ik kon deze schoenen niet voor bij lopen, ik kon niet 'faken' dat ik geen gevoelens had en me zomaar omdraaien.. DE AANTREKKINGSKRACHT WAS TE STERK, vergelijk het met een zwaar sterke magnetische kracht, zinloos om er tegen in te gaan, kansloooos om je er tegen te verzetten.. PURE TIJDVERSPILLING! Eindstand: 4 paar nieuwe schoenen:D En geen moment van spijt. O en ik heb ook mijn tweede geliefde ontmoet: een guess vest met een SUPER MOOIE bont kraag, maar die was echt te duur maar ik wilde hem ZO GRAAG hebben en heb echt een half uur met dat vest aangestaan omdat ik niet wist wat ik moest doen.
Natuurlijk besef ik nu wel dat ik toch echt moet gaan sparen en niet nog eens kan toegeven aan mijn zwakte, ik heb dan ook met pijn in mijn hart het vest terug gehangen in het rek..
Ojaaa en het cadeautje voor Wim heb ik besloten te kopen als hij langskomt, AANGEZIEN HIJ EIND NOVEMBER MET THANKSGIVING MIJ KOMT BEZOEKENNNNNNNNNN WOEHOEEE BEN ZO BLIJ! Echt super leuk. Oo dat herinnerd mij aan gisteren, MIJN EERSTE NEDERLANDSE BEZOEKERS WOEHOE. Chris en Marja, kennissen met wie wij een aantal keer op wintersport zijn geweest, kwamen langs!! Chris woont nu ook in de buurt van New York, hoewel we toch nog 3 uur rijden van elkaar vandaan wonen. Joanna en Tim (hostparents) zijn echt UBERgastvrij en dus hadden ze Chris en marja uitgenodigd voor een dinner gisteravond, lekker gebbqued.
Voor de rest niet te vergeten mijn twee stapavonden in NEW YORK CITY, the city that never sleeps.. Nou de eerste keer was echt geweldig! De club waar we heen gingen heette Webster Hall en is echt ONWIJS groot. Ondanks ik geen 21 ben, en ook geen 19 (wat de minimum leeftijd is) en WEL mijn ID heb laten zien, kwam ik toch binnen. Later bedacht dat dat waarschijnlijk komt omdat ik volgens Amerikaanse leesvolgorde WEL 19 ben.. (uitleg voor de mensen die dit niet meteen begrijpen: Amerikanen lezen een geboortedatum met eerst de MAAND dan de DAG en dan het jaar. Wat betekend dat mijn geboortedatum 5 mei 1992 is:D CHILL) Ik werd wel gelijk gemarkeerd met TWEE ENORM ZWARTE WATERVASTE KRUIZEN OP MIJN HANDEN, ook wel 'loserstempel' genaamd. Dus GEEN alcohol voor Jozientje. Binnen waren echt de RAARSTE types, serieus. Echt zoals in films gewoon, je zag groepjes van dikke negerinnen en negers, groepjes 'nerden' met brillen op en bretels, een groepje 'sletjes' met gatenpanty's en navelshirtjes EN spicegirl schoenen, een groepje normale mensen en ook HELE OUDE mensen, gewoon oma's van 70 in een rood kort jurkje en geblondeerde haren, maar een gerimpeld hoofd. HEEL APART echt zo anders dan in Nederland. Ook was er heel veel entertainment, een neger cowboy die op het podium de raarste bewegingen maakte en een groep streetdancers.. en op een gegeven moment begonnen ze een soort dancebattle in het midden van de zaal echt lauw!! Gewoon normale mensen, geen entertainers:D.
De tweede avond was afgelopen zaterdag, een iets minder succesvolle avond. Ik ging er al om 7 uur heen met Anika en heb tot 12 uur rondgelopen op timessquare, was super leuk!! Opgemaakt in een sephora winkel en foto's gemaakt in de Disney winkel met een dinossaurus enzo. Toen rond 12 uur Angeline (franse meisje) opgezocht op timessquare en een taxi genomen naar Pacha (discotheek, die ze overal ter wereld hebben volgens mij). JOOST MAG WETEN HOE, maar toen ik de taxi uit stapte en mijn ID moest laten zien was INEENS mijn rijbewijs uit mijn tasje? EN MIJN GELD HAD IK NOG, maar mijn treinkaartje en een van mijn metrokaarten was ook weg.. ECHT SUPER RAAR, snapte er niks van en baalde natuurlijk onwijs want ik had geen ID meer en zonder ID kom je NERGENS binnen in New York want zelfs Tim (vader van in de 50) moet zijn ID laten zien, dat is gewoon een wet.. Dus stonden we daar, ZONDER ID, moet natuuuuuurlijk weer mij overkomen. Nou had de taxichauffeur, hele aardige kerel, ons de tip gegeven om door de achteringang te gaan als je niet binnen kwam.. dus wij dachten, niet geschoten altijd mis:P Moesten we echt een vaag donker steegje door lopen, helemaal NIKS natuurlijk.. komt er ineens een auto aanrijden met een raampje open en die schreeuwt: HEEE WHAT'S UP, WHAT ARE YOU DOING HERE? IS THERE A PROBLEM? En ik dacht echt OMYGOSH HIJ SCHIET ONS NEER:p zegtie dat hij de baas is van de club en wilt weten waarom we hier lopen. Dus ik een heel lulverhaal opgehangen dat ik dacht dat dit de ingang was enzo zegtie: NO I SAW YOU GUYS STANDING AT THE ENTRANCE TALKING WITH THE SECURITY, WHTAS YOUR PROBLEM>? NOU DAAR KWAM IK HOOR MET MIJN ONGELOFELIJKE REDDINGSACTIE: Tim zijn neef, die ook TIm heet, is DJ en heeft 2 jaar lang bij pacha gewerkt als co directeur ofzo en ook heel veel gedraaid daar.. dat had tim verteld. Dus ik zeg tegen hem: Do you know tim, dus hij: What is his last name? IK HAD GEEEEN FLAUW IDEE DUS IK GOKTE GEWOON OP DE ZEFLDE NAAM ALS MIJN FAMILIE, was goed:D dus hij JAAAA NATUURLIJK KEN IK DIE WAT LEUK HOE GAAT HET MET HEM (IK KEN DIE HELE NEEF NIET MAAR GOED BOEIEND) Zedtie oke meiden hier, geeftie ons een vip kaartje en zegt dat we met een security naar voren moeten lopen, dus zo'n beveiliginsmannetje loopt met ons mee. nou HEEL GEDOE weer bij de ingang, uiteindelijk TOCH NIET binnengekomen, omdat ik geen ID had.. echt TE GAAR! Dus toen maar de vroege trein naar huis genomen.. Volgende keer beter;) ook al heb ik nu geen ID meer, dus ben beniuewd hoe ik dat ga doen..
Oke het is alweer veels te laat en dit wordt echt een SUPER lang verhaal, maar er zijn nog 2 dingen die ik ECHT MOET vertellen: ONEE SHIT MEER:
Laat ik beginnen met het vredige en sportieve voetbalwedstrijdje tussen mij en Matthew in de tuin.. naast dat ik met mijn beide uggs in een strontberg van Brooke ben gaan staan, was er nog een andere erg verassende onderbreking. 'THE FIGHT BETWEEN THE CAT AND THE BIRD (Also Known As FIFI) Net op het moment dat ik zwetend richting het goal ren, OP HET PUNT STA OM TE SCOREN, spot mijn oog een kat met iets fladderends in zijn bek. Ja hooooor, de kat heeft een LEVENDE vogel in zijn bek.. Geweldig, EN NU?! Ik ren als een gek op die kat af en begin te schreeuwen alsof mijn leven (oke dat is wel te vergelijken met een vogels leven) er van af hangt!! Uiteindelijk komt de vogel vrij, doet een poging tot wegvliegen maar wordt vervolgens (vor mijn ogen) weer uit de lucht gegrepen door de kat.. vogel vecht voor zijn leven en krijgt het nog een keer voor elkaar zich uit de bek van de kat te fladderen, maar de kat laat fifi niet ontsnappen en springt de lucht en grijpt haar weer. Ondertussen heeft de gehele dierenbende zich verzameld op de plek van misdrijf.. De hond, de andere kat en Kirsty en Matthew.. De hond probeert zowaar OOK de vogel aan te vallen, alsof het allemaal niet genoeg was. Uiteindelijk met hulp van de kids de vogel uit dodende klauwen weten te bevrijden en uit wanhoop een cavia kooi over hem heen geplaatst (zodat de dieren er niet bij konden.. Fifi was namelijk zwaargewond, ze had haar ene vleugel verloren in de strijd des levens dus kon niet wegvliegen). Btw, het was echt EEN ENORME vogel. Gelukkig kwam op het moment van COMPLETE WANHOOP Joanna thuis en moest ik met Matthew naar Tai Kwon Do. Joanna achtergelaten in chaos en deprimerende Kirsty (Kirsty is HEEL ERG gevoelig op het gebied van dieren, ze word al boos als iemand een mier dood of een bloem plukt want DAT ZIJN OOK LEVENDE WEZENS EN HEBBEN NET ZOVEEL RECHT OP LEVEN ALS WIJ MENSEN). Afijn, Fifi werd opgehaald door de buurman, zodat hij verder voor haar kon zorgen. Snachts heeftie een haar een worm gegeven en op een veilige plaats gezet maar de volgende ochtend was zij helaas overleden. Drama drama, begrafenis en al.
Oke over vandaag, het was HEERLIJK WEER, 28 graden en strak blauwe lucht, kinderen waren weer een svrij dus heerlijk naar het strand geweest aan de jersey shore:D:D Was een super mooi strand, onwijs groot en heel natuur rijk! Ik, zoals gewoonlijk als ik naar het strand ga, mijn Vogue en Comso Politan ingepakt, vol overtuiging die vandaag uit te gaan lezen en heeerlijk bruin te bakken in de zon. Een les: met kinderen naar het strand gaan betekend: ZANDKASTELEN BOUWEN, SPELEN IN HET WATER, SCHELPEN ZOEKEN, STENEN ZOEKEN, CRICKET SPELEN, BEACHBALL SPELEN, 6 KEER OP EN NEER LOPEN NAAR DE WC alles behalve RUSTIG JE TIJDSCHRIFTJE LEZEN EN ZONNEN dus. Maar desondanks toch een HEERLIJK dagje gehad, een ONWIJS GROTE blauw roodachtige krab gezien en miljoenen kleine krabjes (goed reden dus OM NIET in het water te gaan:P, naast dat het water ongeveer -10 graden celcius was)

Oke ondertussen heb ik even met mijn lieve vriendje gebeld aangezien het zijn verjaardag is vandaag en hij alweer op is terwijl ik nog naar bedje moet!!

En ondanks ik nog 8 punten op mijn waarbenjij.nu lijstje heb staan die ik echt nog MOET vertellen, ga ik deze toch echt tot volgende keer bewaren (lees: niet meer vertellen aangezien het alelmaal te veel is en ik te weinig tijd heb:P) en nu een einde breien aan dit ellelange verhaal!!
HEEL VEEL KUSJES EN LIEFS vanuit Montclair en ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie!! O en bedankt voor jullie lieve reacties en berichtjes.

LOVE

  • 11 Oktober 2011 - 04:55

    Jozien Ripping:

    oke de lengte van mijn verslag valt mij erg tegen, na te gaan hoe lang ik er mee bezig ben geweest (misschien door alle onderbrekingen:P)

  • 11 Oktober 2011 - 07:35

    Marjette:

    Hahaha, Jozien, ik ga helemaal stuk hier! Heel typisch dat je voor jezelf je jas vergeet.. En ik ben heel benieuwd naar je (omijngod 4!) paar nieuwe schoenen! Oh en om even bijdehand te doen, je geboortedatum lezen ze als 12-05-1992. De lengte valt mij niet tegen, want dit lezen kostte mij een half uur dat ik echt studerend had door moeten brengen helaas. Maar toch bedankt voor de afleiding, want studeren sucks. Geniet ervan zoveel als je kan voordat je volgend jaar ook weer gewoon mag gaan studeren! xxxx

  • 11 Oktober 2011 - 09:43

    Angela:

    Aaaah super leuk Jo!!!! Echt geweldig je verhalen en je foto's super leuk!!
    Ik lag helemaal dubbel, ook dat je perse die schoenen moet hebben haha!
    Zo zal k er ook by lopen haha!! Stappen daar lyk me ook geweldig, hoe cool, ook al kom je niet altyd binnen ;p
    Gefeliciteerd met Wim, leuk dattie byna komt!!
    Liefs xxx

  • 11 Oktober 2011 - 10:12

    Triple B:

    Lieve shopaholic.
    hehe eindelijk ook de Satc verslaving te pakken! Ga je nu dan wel de satc tour doen?
    Je lijkt wel een beetje op Carry hoor met je shopverslaving!
    Haha ben benieuwd met hoeveel extra koffers je thuis komt!
    Wat ontzettend leuk dat Wim komt al bijna erg fijn lijkt mij.
    Wat een leuke foto's ook wat hilarisch dat heel de oprit en alles onder de verf zit door een middagje verven met jozien haha volgens mij ben jij de beste au pair die een kind kan wensen!
    Wat een verhaal ook weer dat je niet binnen kwam haha! ik blijf dubbel liggen om je verhalen! Dus je MOET er echt meer schrijven!
    Veel liefs & kusjes.

  • 11 Oktober 2011 - 11:10

    Danielle:

    aaaaa wat geniet ik van jou verhaal jo!! ik zit nu heel saai in de engels les en deze dag was zwaar deprimerend maar jou verhaal maakt het weer helemala goed! ik had je schoenen al op twitter gespot en was al super jaloers!! echt ik denk dat jij maar een kamer kan bij bouwen als je terug in nl komt want volgens mijheb je super veel kleding erbij haha! gefeliciteerd met wimpie trouwens en ik kijk uit naar je nieuwe verhaal! misyouuuuuuuuuuuuuuuu xxxxxxxxxxxx

  • 11 Oktober 2011 - 20:42

    Wendy:

    Hoi Jozien, ik heb weer genoten van je lange verhaal.
    Dit is met de meiden erbij niet te lezen hoor. Dat doe ik dan ook maar als ze lekker op bed liggen. hihi. Volgens mij zou je sommige dingen eigenlijk gewoon over jouw schoudes mee moeten filmen.
    Dan zouden we helemaal dubbel liggen. Maar koop nou niet te veel. Want straks moeten je ouders nog een container per schip laten over komen als jij nog eens van plan bent terug te komen.
    Of je hebt straks 6 koffers vol.haha Nou lieverd geniet er nog maar lekker van allemaal. Ik wacht weer met smart op je volgende verhaal.
    Een hele dikke knuffel van mij, je naam genootje en cheyenne.

  • 12 Oktober 2011 - 15:00

    Marijke:

    Hoi Lieve meid,
    Ik ben na je verhaal al weer helemaal horendol van al je avonturen.
    Je maakt me ook wel nieuwsgierig naar al die mooie winkels. Had je niet beter 2 paar schoenen kunnen kopen en dat vest ipv 4 paar schoenen? Volgens mij ga je straks niet meer wennen in dat kleine Nederlandje.
    Wel balen dat je ID kwijt is. De foto's hebben we van genoten. Schept een goed beeld over je leventje daar.
    Geniet van het mooie weer daar want hier duiken we de herfst in. Vooral weer nat vandaag. leuk dat Wim gaat komen.
    Nou, meisje, tot de volgende mail maar weer.

    XXXX ook van Peter

  • 15 Oktober 2011 - 20:04

    Bruno:

    hahahaha, die foto dat dat je jezelf fotograveerd op timesquare. Dat is echt lachen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Montclair

Au pair met Activity International

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2012

nieuw blog

11 April 2012

week 1 van reis WIM EN JOZIEN

08 Maart 2012

Inspiratie BOM

07 November 2011

LOL

07 November 2011

HALLOWEEN+SNEEUW+CHAOS = langste reisverhaal ooit
Jozien

Hallo iedereen! Jullie dachten toch niet dat ik jullie een jaar lang in spanning en onwetendheid achter zou laten? Zo wel, wees gerust, via deze site houd ik jullie op de hoogte van al mijn laatste avonturen! Neem gezellig een kijkje en als je nieuwsgierig bent naar wat ik allemaal uitspook in Amerika, lees dan mijn reisverhalen. Leuk dat je geinteresseerd bent! Liefs, Jozien

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 38052

Voorgaande reizen:

06 September 2011 - 05 September 2012

Au pair met Activity International

Landen bezocht: