druk druk druk - Reisverslag uit Montclair, Verenigde Staten van Jozien Ripping - WaarBenJij.nu druk druk druk - Reisverslag uit Montclair, Verenigde Staten van Jozien Ripping - WaarBenJij.nu

druk druk druk

Door: Jozien

Blijf op de hoogte en volg Jozien

18 September 2011 | Verenigde Staten, Montclair

Halloooo daar ben ik weer. Nou ja 'weer'... het is alweer 4 dagen geleden sinds ik geschreven heb, wat betekend dat ik jullie dus nu over 4 hele dagen moet gaan informeren, 4 DAGEN.. niet 3, niet 5 nee 4 DAGEN.. oke dat gaat wel even duren. Gelukkig is het pas half 12 's avonds en heb ik natuurlijk geen plannen voor morgen wat mij de gelegenheid geeft om heeeerlijk uit te slapen en tot rust te komen. wacht.. Jozien zit in Amerika, 40 minuten van New York, heeft een vrije zondag morgen en heeft geen plannen? Hier klopt iets niet. JOZIEN GAAT NATUURLIJK NAAR NEW YORK MORGEN JEEEEJ, en daarvoor wil ze nog even een uitgebreide skype sessie hebben met haar grote liefde Wim. Kortom, de wekker staat morgen weer om 9 uur (oke ik weet dat valt mee.. maar toch ik vind het vroeg) en het wordt weer een drukke dag vol leuke spannende en gezellig avonturen:D. Oke maar als ik zo door ga dan gaat het natuurlijk helemaal lang duren voordat ik de afgelopen 96 van mijn nieuwe avontuurlijk amerikaanse leven heb beschreven.
Woensdag was een HEEERLIJKE dag, het weer was verassend mooi, dus wat doet men met mooi weer: hop naar het zwembad. Samen met mijn hostmammie en Anika ben ik lekker naar het zwembad geweest. Het was super warm en heerlijk in mijn bikini in de zon gelegen! Het kinderzwembad was vorige week zondag al dichtgegaan, maar het zwembad voor volwassen was dus deze week nog open. Het was heeel rustig dus heb lekker genoten van de fluitende vogeltjes en het zonnetje. (Dus antwoord op Brigitte dr vraag bij vorige verhaaltje: JA het WAS hier echt 30/35 graden, en op die WAS kom ik nog terug). 'S middags heb ik met de kinderen gevoetbald in de tuin, was heel erg leuk. Heb echt stuk gelegen om die kinderen, ze zijn zo sportief maar ook echt serieus goed in voetbal. Normaal doe je zeg maar express een bal doorlaten of minder je best zodat die kids zich goed voelen maar nu deed ik gewoon serieus mijn beste best:P (nou moet ik toegeven dat voetbal niet mijn nummer 1 sport is.. maar toch). Daarna één of ander spel gespeeld met kaarten met daarop koningen en koninginnen en toverstaffen en draken en slaapdrankjes en ik snapte er echt HE LE MAAL geen snars van, maar blijkbaar was ik beter dan ik dacht want ik had gewonnen haha. (ik deed serieus maar wat.)
Oja, voordat we naar het zwembad gingen wilde ik een cadeautje voor Joanna kopen want die was donderdag jarig.. Dus ik naar een bloemenwinkel en een mooie bos bloemen gekocht. Met een trotste glimlach liep ik met die bos naar buiten, niet bedenkend dat Joanna mij en Anika zou meeten bij de starbucks (naast bloemenwinkel) en dat we dan door zouden rijden naar het zwembad. DOMMMM, ten eerste zou ze dan de bos al zien, ten tweede zouden die bloemen dan dood liggen te gaan in die oververhitte auto als wij lekker lagen te badderen in het zwembad. Afijn, gelukkig was Anika wel zo nuchter en lief om mij daar aan te helpen herinneren dus ik gauw weer terug met die bos bloemen naar de winkel, rood hoofd van schaamte, stotterend gevraagd of ik de bos morgen op kon halen want zwembad.. dood gaan.. moeder.. cadeau zien..? Goed, die vrouw vond het best en nam de bos weer terug. Na het zwembad kwam Joanna's baas nog even langs.. vond het heel verbazingwekkend hoe goed die met elkaar omgingen. Op de een of andere manier is het altijd 'gewoon en normaal' als je je baas haat volgens mij dus ik vond dit heel raar om te zien. Echt beste vriendinnen waren het, heel leuk. De kinderen en Joanna gaan morgen ook bij dr langs weer en paardrijden enzo harstikke leuk allemaal.
Heb trouwens iets gevonden waardoor de puppy toch nog nuttig is.. ik neem haar mee als we naar de busstop lopen (kinderen ook blij) en dan als ik terug ga, ga ik keihard rennen met dat beest. En ze rend hard joh:O Ik kan dr soms niet eens bijhouden. Ik moet dan 2 heuvels op rennen, waarvan er een echt best wel stijl is. Dus als ik thuis ben ben ik HELEMAAL KAPOT. Vrijdag had ik dat dus ook gedaan, maar toen was het ZO VERSCHRIKKELIJK KOUD INEENS echt raar, woensdag was het nog hartje zomer en gister vroor het bijna.. ik had gewoon bevroren tenen toen ik thuis kwam!
Donderdag was Joanna's birthday jeeej, was echt een leuke dag. Sochtends naar de winkels geweest, want ik had het geweldige leuke plan om een taart te bakken voor Joanna (om mijn bakkunsten te showen en natuurlijk te laten zien wat een ontzettend lieve, zorgzame en leuke au pair zij in huis heeft weten te krijgen)(oja en stiekem omdat ik zelf HEEL ERG zin had in een lekkere appeltaart:D) dus moest even naar de supermarkt voor wat ingredienten en ik moest natuurlijk die bloemen nog ophalen. Anika natuurlijk weer mee, dus gezellig samen op stap gegaan. Voor dat we de bloemen gingen halen had ik een poging gedaan tot supermarkt vinden zonder navigatiesysteem. Poging mislukt. Ik snap er niks van, normaal ben ik wel óké met wegen maar van deze stad begrijp ik echt helemaal niks. Dat ze overal aan de weg aan het werken zijn en de helft van de wegen is afgesloten helpt overigens ook niet echt mee. Afijn Anika en ik WEER verdwaald.. Denk 40 minuten rondgereden haha. Uiteindelijk wel geslaagd voor alles en stond ik om 2 uur klaar met mijn bakoutfit aan (jaja inclusief schort) om de net schoongemaakte keuken door de zwoegende en zwetende schoonmaakster heerlijk van mijn bloem, boter, suiker, appelschillen en kaneel sporen te voorzien. Agh, je had haar gezicht moeten zien toen ik zei ik ga een taart bakken vanmiddag jeeeej..! Natuurlijk deed ik mijn uiterste best om NIETS te knoeien en alles netjes boven de gootsteen te doen. Maar jullie kennen mij wel langer dan vandaag, al moet ik toegeven dat dit ECHT NIET mijn schuld was: Ik wil de bloem wegen dus zet een bol op de weegschaal en denk oke jozien voorzichtig de bloem erin schenken, wat denk je ZIT ER EEN GAT AAN DE ZIJKANT.. ALLES VALT OP DE GROND EN HET AANRECHT. ik schrok me dood en als de SODEMIETER alles opgeruimd:P Al met al moet ik toegeven dat ik echt een beste prestatie heb neergezet.. en Joanna en Tim vonden hem ook HEEL LEKKER.. zelfs zo lekker dat ze gister het overige kwart deel van de taart hebben opgegeten. Oke wel schattig dat ze hem, zo lekker ovnden maar had me toch een beetje verheugd op een stukje taart vandaag na het eten maar dat zat er blijkbaar niet meer in. Oke jemig ik vertel veels te uitgebreid want ik ben pas bij donderdag. Nou s avonds zijn we uiteten geweest in Montclair, was heeel erg gezellig, ze hadden ook die vrienden uitgenodigd waar we vorige week hadden gebbqed dus dat was wel heel leuk.
Gister ben ik met Anika naar de sportschool gegaan om lid te worden, maar dat kon nog niet ofzo, dus nu hebben we twee gratis kaartjes zodat we twee keer proef kunnen draaien en daarna kunnen we lid worden? Wel super leuk, ze hebben er echt alles, zumba yoga zwembaden enz. Na school zijn we met de kindertjes een ijsje gaan eten en daar hadden ze echt bizarren smaken! Eentje was cotton candy en dat is suikerspin> Kate had die smaak genomen en ik proefde het en het was echt PRECIESSSSS SUIKERSPIN gewoon echt super lekker. SMiddags lekker 1,5 uur met wimmie geskyped, was heeel leuk. Op de achtergrond telkens een gekwordende puppy die bang was voor een op de grondliggende vork, een tissue aanviel en verscheurde en in een bak met water sprong en ging spartelen. Die hond spoort niet helemaal soms. Savonds ben ik met 6 andere au pair meiden naar een bar geweest.. was heel gezellig! Het was eigenlijk een sportcafe, maar dat maakte niet uit we wilde gewoon ergens zitten en wat drinken en lekker kletsen en dat is gelukt:D.
Vandaaag GESHOPT TOT IK ER BIJ NEER VIEL. Ben met Anika (haha oke lijkt echt alsof ik geen andere vrienden heb hier.. oke die heb ik ook eigenlijk nog niet echt) naar een shoppingmall geweest die echt ZO ONGELOFELIJK groot was.. En ze hadden er alle leuke winkels, echt zo cool!! Ook was er in het midden een soort voedselvierkant, waar echt iets van 20 verschillende voedselkramen waren (allerlei soorten, thais, chinees, fastfood, salades, mexicaans noem het maar op) en die kraampjes liepen dan rond en dan in het midden was één grote plek waar je kon zitten. Dus je kon bij verschillende dingen wat halen en dan dat opeten in het midden. Ik had dus een wrap iets gehaald en anika thais en we hadden koffie van starbucks en dat eet je dan allemaal in het midden op:D super grappig en heel amerikaans. Toen ik thuis kwam lekker mn kleding nog een keer bekeken die ik gekocht had (te veel natuurlijk..) en daarna gegeten met de fam (nou Tim is er niet want die zit in Australie voor werk.) en toen ging ik ze Nederlands leren. NOU WAT EEN GRAP HAHA, en wat een lelijke taal hebben wij eigenlijk.. Maar heb echt helemaal stuk gelegen.
Toen de kindertjes eindelijk op bed lagen, soms hebben die echt TE VEEL energie (Ja en dat zeg IK dus dan moet het wel echt TE VEEL zijn) heb ik lekker mijn kamer opgeruimd en gestreken, haha om 10 uur savonds.. EN TOEN BEGONNEN AAN DIT ELLE LANGE VERHAAL WAARVAN IK DACHT DAT ER NOOIT EEN EINDE AAN ZOU KOMEN EN IK ONDERTUSSEN STERF VAN DE HONGER EN MIJN VINGERS HEBBEN KRAMP EN MIJN NEK ZIT VAST EN MIJN OGEN ZIJN VIERKANT VAN HET STAREN NAAR MIJN SCHERM.. EN EN EN KORTOM IK GA NU SLAPEN WELTRUSTEN ALLEMAAL!

  • 18 September 2011 - 09:36

    Jethro:

    wat een leuke, enthousiaste verhalen Jozien :)! ben blij dat je het zo naar je zin hebt.
    verder zie ik dat je echt mazzel hebt en gaat hebben met het weer, 30 graden =O!! geniet ervan, hier is het een stuk minder. en veel plezier in New York vandaag!
    laterr x

  • 18 September 2011 - 13:04

    Merel:

    Hee liefding!

    Wat lekker dat je een taart hebt gebakken voor Joanna! Super lieve meid ben je toch!
    Ik ben ook wel benieuwd naar die cotton candy ijsjes:D:P hmmm
    Oh oh oh, jij en shoppen... als je het doet, doe je het goed! haha. FOTO'S!!
    Wat cool dat je zo sportief bezig bent, gewoon lid van de gym worden! GOEDZO:D

    Veel plezier in New York en maak maar lekker veel foto's! Ben benieuwd naar hoe het was!

    LOVEYOUUUUU

  • 18 September 2011 - 13:20

    Pappie En Mammie:

    He lieverdje, nou wij hebben ook weer stuk gelegen om jou. Geweldig verhaal. Maarre..heb je nog niets ontvangen van post ofzo???? Heeft Joanna onze kaart ontvangen?
    Wij zijn vandaag onder begeleiding van Professor Choo en zijn vrouw Pin vandaag serieus in een soort pretpark geweest. Was bijzonder leuke dag en we zijn geeindigd bij een laser/water/vuurwerkshow. SUPERGAAF. nog nooit zoiets gezien. Mooi dat je zo geniet meis, en volgens mij mogen ze echt in hun handjes klappen met jou. Dikke knuf weer van paps en mams

  • 18 September 2011 - 18:29

    Wendy En Jozientje:

    Hoi hoi,

    We vinden het super gaaf om iedere keer weer wat te lezen van je.
    En ja je mag wel wat doen aan die vrienden kring van je. hihi.
    En dat je er een zooitje van zou maken in de keuken dat had ik al lang bedacht.
    Ben blij dat je de keuken niet heb laten affikken. haha
    Nou veel plezier en we zien graag je volgende berichten weer tegemoet.
    hele dikke knuffel van ons.


  • 19 September 2011 - 07:14

    Triple B:

    Wat een heerlijk verhaal weer! Ik weet niet hoe je het doet maar ik lig continu dubbel als ik het lees! Wat lief dat je een apple pie gemaakt hebt voor haar verjaardag! En wat grappig dat dat niet zonder een rotzooi kon (heel herkenbaar!!!) Het is echt erg leuk om te lezen hoe het daar is. Vanavond gaan we met de pannenkoe naar Shabu Shabu, wat zullen we jou missen!! Maar jij mist ons natuurlijk ook mega erg! Heel veel plezier lieverd! Dikke kus!

  • 19 September 2011 - 12:47

    Bart:

    Hai Jozien,
    Geweldig leuke verhalen!! Gelukkig kom je ook helemaal aan je shophobby toe! Ik verheug me al op de volgende aflevering!

    dikke knuffel

  • 19 September 2011 - 15:53

    Danielle:

    hee lieve jozien! wat lig ik weer helemaaaaal dubbel om je verhaal!! echt zo leuk om te lezen! en ik ben echt vet jaloers op jou suikerspin ijsje want had het er laatst nog over dat ik dat zo graag een x zou willen proeven:( en btw ook een erg slim idee om met de hond te gaan rennen!
    wij gaan vanavond bij shabu eten met werk en we gaan je heel erg missen dat weet ik zeker:(
    ik ga morgenavond even fixen of ik kan skypen met dezel aptop en dan moeten we dat snel doen!!
    misyouuuuuuuuuuuuuuuu

  • 20 September 2011 - 14:25

    Koen:

    Pff ik zie t elke keer pas 2 dagen nadat ie erop staat, zit ik al weer helemaal onderaan de reacties en alles wat ik wilde zeggen is toch al 10 x gezegd. Snel een nieuw stukje, en van te voren mij inlichten dat ie erop komt! Super verhaal voor de rest..
    X

  • 20 September 2011 - 23:31

    Bruno:

    hahahahahaha, echt waar je naam had er niet eens bij hoeven staan bij dit verhaal. Je weet zo na 3 zinnen dat alleen jij dit kan zijn die dit verhaal vertelt.
    Maar het mag echt wel wat korter. Heb na al dat lezen ook wel vierkanten ogen gekregen.

    Nog veel pleziier in America. ik zal waarschijnlijk wel meer lezen van je avontuur. ;)

  • 21 September 2011 - 20:33

    Aat:

    Wat een heerlijk chaotisch verslag, volgens mij voel je je helemaal thuis daar in NY.

  • 24 September 2011 - 20:50

    Marijke:

    Hoi Lieverd,
    Het was weer een mooi verhaal, heb het met plezier gelezen terwijl Snoes (poes) als maar rond mijn hoofd loopt te draaien daar we net terug zijn van een weekje Italië. Ze wil aandacht en heeft moeite met het feit dat ik meer met jouw bezig was. ook een poes kan vervelend zijn net als die pup van jouw. Het klinkt allemaal weer helemaal geweldig. Shoppen en allemaal leuke dingen doen. gelukkig dat die taart is gelukt.
    Zitter er scrap winkels in de buurt, Jozien???
    Tot het volgende verhaal maar weer. Zelf heb ik niet veel nieuws behalve dat de week Italië heerlijk was en dat we 2 dagen naar Rome zijn geweest. Mooi, maar nooit meer. Erg druk, herrie en files. Zaten met de Hop-On bus ook in een file. We leken nooit rond te komen in die stad. Wel mooie dingen gezien.
    Groetjes en knuffel, ook van Peter

  • 25 September 2011 - 18:37

    Roos:

    Kijk uit naar je volgende verhaal. Schrijven!! ;-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Montclair

Au pair met Activity International

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2012

nieuw blog

11 April 2012

week 1 van reis WIM EN JOZIEN

08 Maart 2012

Inspiratie BOM

07 November 2011

LOL

07 November 2011

HALLOWEEN+SNEEUW+CHAOS = langste reisverhaal ooit
Jozien

Hallo iedereen! Jullie dachten toch niet dat ik jullie een jaar lang in spanning en onwetendheid achter zou laten? Zo wel, wees gerust, via deze site houd ik jullie op de hoogte van al mijn laatste avonturen! Neem gezellig een kijkje en als je nieuwsgierig bent naar wat ik allemaal uitspook in Amerika, lees dan mijn reisverhalen. Leuk dat je geinteresseerd bent! Liefs, Jozien

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 38062

Voorgaande reizen:

06 September 2011 - 05 September 2012

Au pair met Activity International

Landen bezocht: